Betaling, levering & retur

Denne informasjonen gjelder ved kjøp i nettbutikken.

Betaling

Vi tilbyr følgende trygge betalingsløsninger:

  • Vipps Express: den raskeste løsningen – adressen din hentes fra Vipps (sjekk at det er riktig!) og du bekrefter betalingen i Vipps-appen på telefon.
  • Kortbetaling/vipps (Bambora Checkout): du sendes til et betalingsvindu hvor du kan velge mellom kortbetaling og Vipps.
  • Vipps:  Bekreft betalingen i Vipps-appen på telefon.
  • Forhåndsbetaling: betal ved å sette inn penger på vår konto 1813 81 41221 (OBS dette er et nytt kontonummer  som gjelder fra juli 2023). Vi sender din bestilling så snart pengene er kommet inn hos oss. Dersom betalingen ikke er mottatt innen ca. 7 dager fra bestillingen ble foretatt, vil ordren bli slettet. Helst ikke bruk denne metoden hvis du ikke absolutt må, det er fort gjort å gjøre feil med manuelle betalinger.

OBS: ikke foreta manuelle betalinger gjennom Vipps uten å ta kontakt med oss først. Disse betalingene er ofte vanskelig å finne ut hva det gjelder og kan føre til feil.

All trafikk til og fra nettsiden vår skjer gjennom en kryptert https-forbindelse. Ingen kortdetaljer blir lagret på vår egen server.

Levering/fraktpris

Leveringstid er 2 dager for brev og «Pakke i postkassen», 1-5 dager for «Klimanøytral servicepakke», avhengig av hvor i landet du bor.
Fraktpris er avhengig av vekt og volum på din bestilling of vises i handlekurven og på betalingssiden.

Vi håndterer disse fraktmetodene:

  • Under 100g sendes som brev, uten sporing.
  • Fra 100g – 2kg, inklusive emballasje, sendes som «Pakke i postkassen» med sporing. Det blir som regel levert i postkassen, men hvis pakken er for stor så må det hentes i Posten. Du vil få varsel om dette på e-post og/eller sms.
  • Over 2kg sendes som «Klimanøytral servicepakke» med sporing. Pakken må hentes i posten og du vil få varsel om dette på e-post og/eller sms.

Bytte/retur

Det er full returrett på ubrukt vare innen to uker etter at varen er mottatt. Retur må avtales på forhånd, helst på e-post. Du må selv bekoste returporto. Hvis du ikke ønsker å bytte varen inn i ny vare, så oppgi ditt kontonummer og vi vil sette penger inn på din konto. Hvis du ønsker å bytte i annen vare, informer oss om dette.